-
Training DISCWorkshopIncompanytrainingMeer info
De basis van effectieve communicatie, samenwerking en leiderschap ligt in zelfkennis en het begrijpen van de ander. DISC geeft inzicht in gedragsstijlen en de bijbehorende kwaliteiten en valkuilen. Het model is zowel op individueel- als op teamniveau een krachtig middel voor persoonlijke en professionele ontwikkeling. De training biedt eyeopeners, toegenomen begrip en waardering voor elkaar en handvatten voor praktijktoepassing.
-
Training Effectief adviseren in de zorgTrainingIncompanytrainingMeer info
Ben je kwaliteitsfunctionaris, beleidsmedewerker of bijvoorbeeld communicatieadviseur? Krijg je naast uitvoerende en beleidsontwikkelende taken steeds meer een adviserende rol? Adviseren is een kunde en dus te leren!
-
Training Effectief onderhandelen in de zorgTrainingIncompanytrainingMeer info
Zorgverzekeraars zetten vaak hard in tijdens de inkooponderhandelingen. Wil je leren hoe je om kunt gaan met complexe situaties en hoe je daar een succesvolle rol in kunt vervullen? Onderhandelen is een specifieke vaardigheid. Succesvol onderhandelen hangt vooral samen met jouw creativiteit en zelfvertrouwen om goed om te kunnen gaan met jouw eigen belangen en die van je gesprekspartner. Hoewel het gaat om tegengestelde belangen, proberen beide partijen tot een acceptabel onderhandelingsresultaat te komen.
-
Training Leiderschap voor middenmanagementTrainingIncompanytrainingMeer info
Leidinggevenden spelen een cruciale rol binnen zorgorganisaties. Zij zijn de verbindende schakel tussen directie en zorgprofessionals. Naast de verantwoordelijkheid voor operationele zaken moeten ze vooral ook medewerkers en teams mee kunnen nemen in alle veranderingen die in de zorg spelen. Toch wordt vaak onderschat hoe complex de taken van een leidinggevende kunnen zijn. In onze incompanytraining ‘Leiderschap voor middenmanagement’ stellen we leidinggevenden in staat zich volwaardig in deze rol te ontwikkelen.
-
Training Leidinggeven aan digitale veranderingTrainingIncompanytrainingMeer info
Digitalisering vraagt andere competenties en vaardigheden van jouw team en daarmee van jou als leidinggevende. In deze training verbreed je jouw visie op digitale verandering en wat jouw rol als leidinggevende hierin is. Hierbij is ook uitgebreid aandacht voor verhogen van digivaardigheid van medewerkers en inclusiviteit en borging van eventuele digicoaches.
-
Training Reflecteren in teamverbandTrainingIncompanytrainingMeer info
Om steeds de beste zorg, ondersteuning en begeleiding te kunnen leveren, moeten professionals in de zorg in staat zijn om aan te sluiten bij de behoefte en leefwereld van de cliënt of patiënt. Een van de sleutels hiertoe is volgens de visie van de kwaliteitsraad “samen leren en verbeteren”. Leren op de werkvloer doe je door te reflecteren: niet alleen door zelfreflectie, maar juist ook binnen het team. Maar hoe maak je hier tijd voor in de waan van de dag? Hoe reflecteer je op een constructieve wijze? En hoe zorg je dat reflectie binnen je team een gewoonte wordt?
-
Training 'Werkgeluk’TrainingIncompanytrainingMeer info
Werknemers die gelukkig zijn, zijn overal het algemeen gemotiveerd, productief en zetten zich voor een goede kwaliteit van zorg. Daarnaast hebben werknemers die gelukkig zijn in hun werk minder de neiging om van baan te veranderen. Met andere woorden: minder verloop en meer continuïteit in het leveren van zorg.
-
Verdiepingstraining coachingsvaardigheden voor de digicoachTrainingIncompanytrainingMeer info
Coachingsvaardigheden zijn essentieel voor het succesvol vervullen van jouw rol als digicoach. Je zet ze in voor de digitale groei van collega’s, zodat zij zelfstandig leren werken met digitale middelen. Toch is dit in de praktijk vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Schiet jij nog regelmatig in een ondersteunende adviesrol terwijl je je collega’s eigenlijk wilt stimuleren om zelf oplossingen te vinden? Merk je dat collega’s steeds met dezelfde vragen bij jou terugkomen of zich juist terughoudend opstellen? Met deze training zet je de volgende stap in het effectief vormgeven van coachsessies.
-
Workshop Feedback: vragen, geven & ontvangenWorkshopIncompanytrainingMeer info
Feedback is essentieel bij leren en verbeteren. Niet alleen reflecteren op jezelf maar ook tips en tops van anderen in ontvangst nemen geeft jou inzicht in je eigen krachten en verbeterpunten. Toch ervaren veel mensen feedback vragen, geven en ontvangen als lastig. Je moet je enigszins kwetsbaar opstellen, eerlijk en duidelijk kunnen zijn en op een opbouwende en goede manier kunnen reageren op feedback. Bovendien heeft iedereen een persoonlijke voorkeur rondom het geven en ontvangen van feedback. Hoe zorg jij dat jij en je team echt beter worden van feedback?
-
Workshop Formele gespreksvoering voor leidinggevenden in de zorgWorkshopIncompanytrainingMeer info
Formele gespreksvoering met medewerkers is onderdeel van jouw rol als leidinggevende. Het omvat bijvoorbeeld evaluatie- en ontwikkelgesprekken, verzuimgesprekken en goed- of slecht-nieuwsgesprekken. Het kan lastig zijn dergelijke gesprekken te initiëren en te voeren. Zeker wanneer je een vervelende boodschap moet overbrengen. Maar minstens zo uitdagend is het om formele gespreksvoering in te zetten voor het vergroten van eigenaarschap, continu verbeteren en tevredenheid van medewerkers.